Maxus 28

Maxus 28

Maxus 28 nie jest największym jachtem, pływającym po Mazurach, lecz właśnie to czyni go jednym z najwygodniejszych, zarówno pod względem właściwości nautycznych, jak i komfortu podróżowania.
Maxus 28

Maxus 28

Minimalne zanurzenie wynoszące 40 cm oraz podnoszona płetwa pozwala cumować niemal wszędzie, przy odrobinie wprawy możliwe jest nawet przejście z kokpitu na ląd, bez potrzeby brodzenia w wodzie.
Maxus 26

Maxus 26

Na wypadek chłodniejszych nocy, do dyspozycji wodniaków jest ogrzewanie kajuty, zatem na dłuższą wyprawę można zabrać także małe dzieci.

O Nas

Posiadamy już 18-letnie doświadczenie w czarterze jachtów i grono wielu zadowolonych klientów. Cały czas rozbudowujemy naszą ofertę, aby sprostać wszystkim oczekiwaniom, a do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, służąc pomocą na każdym etapie planowania rejsu.

Zadzwoń!

Telefon: 506 045 956
Email: biuro@czarter4u.pl

Czarter Dla Ciebie,
Małgorzata Zadranowicz,
Port jachtowy Wojska Polskiego 39

Co trzeba wziąć pod uwagę, wybierając się na jacht?

Kąpielówki nie załatwią sprawy, choć na rejs po Karaibach lepiej ich nie zapomnieć. Na rejsy w naszych warunkach pogodowych najlepiej ubierać się w warstwowy sposób w odzież szybkoschnącą i mieć zapasową na przebranie. Wiadomo, że ciepły sweter dobrze trzyma ciepło, ale w takich warunkach nie spełni swojej roli, bo głównie nasiąknie wilgocią i jeszcze zacznie nieładnie pachnieć. Polar szybko wyschnie, a ciepło również zapewni. Sztormiak lub kurtka przeciwdeszczowa koniecznie z wysokim kołnierzem i kapturem to obowiązkowa część ekwipunku podczas rejsu na jachcie.

Wybierając czapkę na jacht, warto uwzględnić warunki pogodowe. Jeśli możemy się liczyć z niskimi temperaturami, to poza czapką z daszkiem, która musi być na głowie w słonecznych momentach, warto zabrać też cieplejszą czapkę. Myśląc o butach, mogłoby się wydawać, że klapki lub japonki będą idealne przy częstym kontakcie z wodą. Jednak o wiele bardziej praktyczne okażą się pełne buty, sportowe, z podeszwą antypoślizgową. Zważywszy na rozlokowany na pokładzie liczny osprzęt, będzie to znacznie bezpieczniejsze. W pewnych okolicznościach najlepsze jednak okażą się po prostu kalosze. Kolejnym aspektem, który musimy wziąć pod uwagę na jachcie, są wszechobecne liny. Aby nie pokaleczyć nimi rąk, należy zaopatrzyć się w profesjonalne rękawice zabezpieczające przed otarciami. Jakie materiały będą najlepsze przy kontakcie z wodą?

Wiatr i wilgoć – z czego powinna być wykonana odzież na jacht?

Jak już wiemy, czysta wełna niekoniecznie sprawdzi się na jachcie. Wspomniano też o materiałach szybkoschnących, które mają zapewnić komfort w warunkach ciągłego kontaktu z wodą. Jakie to materiały? Komfortowy rejs to maksymalna możliwa suchość i ciepło. Naturalne materiały zapewniają najlepszą oddychalność skórze, jednak ubrania na takie warunki pogodowe powinny stanowić połączenie materiałów naturalnych z włóknami syntetycznymi. Bielizna bawełniana pochłania wilgoć z ciała, ale nie odprowadza jej na zewnątrz. Natomiast bielizna termoaktywna zawiera włókna sztuczne, na przykład poliestrowe, które usuwają wilgoć na zewnątrz poprzez proces mikroosmozy, dzięki czemu możemy utrzymać ciepło. Niektórzy producenci odzieży stosują tkaniny laminatowe, które pozwalają na zatrzymanie powietrza i utrzymanie ciepła jednocześnie, chroniąc przed nawet bardzo silnym wiatrem. Doświadczeni żeglarze polecają też zabrać kamizelki, które chronią przed chłodem, a jednocześnie pozostawiają wolny zakres ruchu rąk, które często potrzebne są do skomplikowanych manewrów. 

Więcej o sztormiakach

O ile na rejs żaglowy wystarczy kurtka przeciwdeszczowa, to już rejs regatowy to nieco inny rodzaj pływania. Tu dzieje się dużo i trzeba być przygotowanym na sporo różnych manewrów, do których swoboda ruchu jest najważniejsza. Takie sztormiaki muszą być nie tylko wodoszczelne i wiatroodporne, ale też wytrzymałe na wszelkie możliwe uszkodzenia. Powinny być też zaopatrzone w elementy odblaskowe pozwalające na szybką lokalizację żeglarza w przypadku wpadnięcia do wody. W żeglarstwie różnicuje się sztormiaki ze względu na ich przeznaczenie. Na tej podstawie wyróżnia się sztormiaki śródlądowe (inshore), zatokowe (costal), pełnomorskie (offshore), oceaniczne (ocean). Im bardziej wymagające warunki związane z rejonem pływania, tym sztormiaki powinny być grubsze, bardziej wytrzymałe i rozbudowane. Takie egzemplarze są zdecydowanie najdroższe, więc naprawdę należy zorientować się, gdzie będziemy pływać i czego można się spodziewać, by nie inwestować niepotrzebnie. A co z typową do wodnych aktywności pianką?

Kiedy konieczna jest pianka?

Reguła jest taka, że im większy kontakt z wodą, tym pianka jest bardziej niezbędna. Pobyt na jachcie różni się od surfingu, więc nie jest ona konieczna, jednak w przypadku łodzi sportowych jest inaczej. Wyścigi w gorącej temperaturze to żaden problem i krótkie spodenki wystarczą, ale zimniejsze warunki decydują o wyborze pianki, która przy dużym kontakcie z wodą zapewni nieprzemakalność i izolację termiczną. Na piankę można założyć spodnie i kurtkę dodatkowo zabezpieczające przed silnymi porywami wiatru. Dobrze też, zamiast zwykłych butów zaopatrzyć się w nieprzemakalne buty piankowe.

Wybierając jachtową odzież, pamiętajmy, by zwracać uwagę na wszystkie szczegóły, które zapewnią nam maksymalną wodoszczelność. Chodzi tu o długość nogawek, możliwość ich zaciśnięcia na wysokości kostek, co również dotyczy rękawów i ich zaciśnięcia na wysokości nadgarstków. Do tego również specjalne listwy uszczelniające suwaki w odzieży czy ocieplane kieszenie pozwalające uniknąć przemarznięcia rąk.